woensdag 25 januari 2017

Pommelientje

De lettertjes in deze kleur verteld Pommelientje.
En die in deze kleur, dat is Polleke.

Pom, pom...
pom, pom...
Pommelientje


Pom, pom...
pom, pom...
Pommelientje


Hey, Pommelientje, wat ben jij aan het doen?


Ooh, hey Polleke, je liet mij verschieten.
Ik ben mijn naam aan het opschrijven.


Ja, Pommelientje, dat zie ik. :-)
Maar, waarom?


Aah!!!! Hihi. :-)
Carolien haar mama heeft een paar dozen rodekool in de diepvries gezet.
Daar ga ik mijn naam opplakken.
Want ik ben helemaal zot van rodekool. :-)
Ooh, Pommelientje, jij slimmerikje!


Polleke, wil jij mij helpen?
Ja, tuurlijk!


Hmmm, die diepvries is toch groter dan ik dacht.
Maar, ik moet Carolien duidelijk maken, dat die rodekool voor mij is.
Samen lukt ons dat wel! Waar een Polleke is, is een weg. Of hoe gaat dat spreekwoord?


Ooh, dat ijsje!!!
Daar ga ik ook mijn naam ophangen. :-) :-)


Zo, klaar!
Hmmm, nu heb ik wel zin in rodekool!!!


Pommelientje, weet jij hoe je dat moet klaarmaken?


Nee, Polleke, niet echt.
Maar de inhoud van deze pot moet ik al zeker in een kookpot doen.
Carolien weet vast wel hoe ze dat moet klaarmaken, zij zal ons straks wel helpen.


Mijn naam nog op de pot.
Voila, klaar!


Nu is het tijd voor een dutje!
*knuffel* *knuffel*
Pommelientje Polleke

P.s. Pommelientje is het vriendinnetje die vorige keer te verlegen was voor op de foto. Ze heeft niet door dat ik foto's heb genomen, ze was veel te druk bezig met 'haar' rodekool. ;-)

14 opmerkingen:

  1. Zalig, met een grote smile op mijn gezicht las ik heel graag je poppen verhaal. En wat een schatje, die Pommelien <3,
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, super leuk om te lezen dat je er zo van hebt genoten. :-)

      Verwijderen
  2. Hahahaaa, geweldig! Gezellig verhaaltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat komen hier toch altijd leuke verhalen voorbij met poppetjes. Die pommelientje is echt een schatje :-).
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. OH GOTT sind die süß;
    die könnte ich auf der STELLE knuddeln,,,

    wünsche noch einen schönen ABEND
    bis bald die BIRGIT aus TIROL

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hihi, schattig!
    En wat een lieve mama heb je, die alvast de rode kool voor jou heeft bereid ( dat deed mijn mama ook altijd voor mij, en spaghettisaus ook, mmm ).
    Groetjes aan Pommelientje, die deugniet is toch zo verlegen niet dat ze zoiets durft uitspoken!
    Fijne dag, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, nee, verlegen is ze blijkbaar niet. ;-) Een grote deugeniet dat wel!
      Soms krijg ik telefoon van mijn mama, "Carolien morgen maak ik lasagna voor jullie!" Ik spartel dan niet tegen hoor. ;-)

      Verwijderen
  6. Wat een schatjes. Ze weten goed wat ze willen. Wat goed dat jij in de buurt was om alles zo mooi op de foto te zetten.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaja, die amigurumi, die moet je goed in het oog houden. ;-) Een stel deugenieten zijn het. :-)
      Dank je voor je lief complimentje. :-)

      Verwijderen
  7. ^.^
    They look so good together!
    Amazing work!

    BeantwoordenVerwijderen