donderdag 4 augustus 2016

made by 'mijn mama': Drops Brushed Alpaca Silk dekentje

Goedemiddag allemaal.

Vorige week nam ik mijn fototoestel nog eens mee naar mama. Er lag al een tijdje een afgewerkt project te wachten op een fotosessie. :-)


Een dekentje gebreid van Drops Brushed Alpaca Silk.


Mama ging een patroon uit de breibijbel gebruiken, maar ergens onderweg is er iets misgelopen. ;-) De gaatjes kwamen mooi boven elkaar i.p.v. kruislings. Maar dit vond ze niet erg. Het resultaat is zowiezo super mooi.


Zowel de goede kant (zie hierboven) als de 'foute' kant (zie hieronder) zijn mooi. Mama vindt de 'foute' kant mooier. En ik, ik had eerst niet door dat ik het dekentje aan het fotograferen was aan de 'foute' kant. ;-)


Een rand mocht uiteraard niet ontbreken. Ergens op Pinterest (vraag mij niet waar) vond ze een leuk patroontje om te haken.


De rand werd er nadien aangenaaid. Maar ik denk dat mama dat niet vlug opnieuw gaat doen. Een rand ineens er aan haken is veel leuker om te doen.


Het is een super zacht en aangenaam dekentje geworden. Zelfs nu midden in de zomer als je het een beetje frisjes hebt is het perfect om te gebruiken.

Maak er nog een leuke dag van.
Carolien

6 opmerkingen:

  1. Wonderful, it looks soo cozy! Great job :-)
    Have a happy day! Nata xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hoor, het handwerken zit in de familie ;-) Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker en vast. Mijn grootmoeder (82 jaar) breit ook nog alle dagen. ;-) Laatste keer dat ik bij haar was, was ze zalig zachte sokken aan het breien. Sokkenwol met kasjmier was het. :-)

      Verwijderen
  3. Dat is héél knap! Ziet er zo knuffelbaar uit!
    Echt mooi.. Complimenten aan je mama!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen