vrijdag 12 augustus 2016

Dekentjes voor het goede doel

Goedemiddag.

Een tijd geleden was één van de breivriendinnen haar kasten aan het opruimen. En zo gooide ze een hele hoop royal van de zeeman uit haar kast. Ze vulde een zak (een grote zak) met bollen voor mij.


Ik wist niet direct wat ik er mee ging doen, dus ze verdwenen in mijn kast (lees een kast bij mijn mama, want ik had er geen plaats voor).


Toen hoorden we op de breiclub dat de collega van één van de dames, met zelf gemaakte spullen op markten staat. En dat de opbrengst naar het goede doel (kom op tegen kanker) gaat.


De gekregen royal kreeg een mooi doel. Dus ik ging aan het breien, met dit patroon. :-)


Het eerste dekentje breide ik met enkele draad op naald 5 in 1 kleur. Ik vond dat nogal saai om te breien.


Plots kreeg ik het lumineuze idee om met dubbele draad op naald 10 te breien. Per dekentje gebruikte ik verschillende kleuren. Maar 1 kleur heb ik wel over heel het dekentje laten terugkomen. Zodat het toch een beetje een geheel blijft.


Het ene dekentje vind ik al mooier dan het andere. Maar niet iedereen heeft mijn smaak, dus er zullen ook wel mensen zijn, die de in mijn ogen minder mooie dekentjes mooi vinden. :-)


Dat is mijn breiwerk voor het goede doel, hopelijk verkopen ze goed. :-)


Op de breiclub zijn een paar dames die alleen breien/haken voor het goede doel. Moesten er toevallig mensen zijn die garen in de kast hebben liggen, dat ze weg willen doen. Bij ons op de breiclub zouden ze er heel blij mee zijn. :-)

Geniet van het weekend.
Carolien

6 opmerkingen:

  1. Jij bent goed bezig ;) Smaken verschillen, maar jij hebt voor iedereen een leuke kleur gekozen, een goede verkoop! Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, Anita. :-) Mijn werk is nu gedaan, ik geef ze door aan Bernadette en zij gaat ze verkopen. ;-)

      Verwijderen
  2. Prachtige dekens. De kleurschakeringen zijn mooi en geven iedere deken iets aparts. Goed idee om de bollen voor het goede doel te gebruiken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, Margaret. :-) Het zijn inderdaad 'speciallekes' geworden. Maar dat is als je met 'restjes' werkt en niets wil bijkopen. ;-)

      Verwijderen
  3. Dat is altijd moeilijk in te schatten, wat goed zal verkopen of niet. Hier in mijn omgeving kiezen mensen steevast voor beige, grijs, wit... Terwijl ikzelf het niet kan laten om leuke kleurtjes te gebruiken :-)
    Ik vind alvast dat je mooi breit! Echt goed gelijkmatig enzo.
    En de streepjes zijn leuk, goed gedaan!
    Veel succes ermee nog,
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, Sigrid, voor het mooie compliment. :-)
      Zelf zou ik ook andere kleurtjes kiezen voor een babydekentje, maar ik werkte met wat ik had gekregen. En volgens mij zijn ze ook heel goed bruikbaar voor bomma of bompa in de rolstoel. ;-)

      Verwijderen