donderdag 19 oktober 2017

Goldfish Memory

Goedemorgen

Een tijdje geleden werd ik verliefd, ja echt waar, op een sjaal. ;-)
Ik ging naar de Julija in Antwerpen en koos daar drie mooie strengen uit.
Een tijdje later maakte ik van de strengen mooie cakejes. Maar terwijl ik dat bezig was, had ik het gevoel dat het toch niet de juiste kleuren waren.


Heel mijn kast met wolletjes laadde ik uit en ik probeerde een betere combinatie te maken. Maar niets was goed. Dus vond mijn man er niets beter op dan om samen in de auto te stappen en naar de Kaleidoscope in Brussel te rijden.

De onderste streng is het onderste cakeje van de bovenste foto. ;-)

Daar vond ik na wat zoeken, advies van de verkoopsters, advies van mijn mama, veel twijfelen,...  TWEE combinaties. :-) En ja, na de wijze woorden van mijn man, ging ik met beide combo's naar huis. ;-)


Tijdens het breien bleef ik toch nog steeds twijfelen of het wel de juiste kleuren waren.


Terwijl ik de sjaal aan het blocken was, zag ik dat het wel goed ging komen.


Toen hij droog was en ik haalde hem van de blocking-matten, zag ik ineens het licht. Hij past PERFECT op mijn mooie roze mantel. :-)


Hier zit een heel blij persoon, helemaal gelukkig met haar nieuwe sjaal die super zacht is.


Geniet van het zonnetje!
Carolien

Extra info:
Naald: 4 mm

3 opmerkingen:

  1. Je hebt een schitterende sjaal gemaakt, wat een mooie kleurencombinatie, en wat een mooi patroon. Is dat patroon op internet te koop? Zou het graag ook eens maken.
    Ben benieuwd naar de 2e kleurencombi die je kocht, en wat je daar dan van gaat maken.
    Lieve groet van Anja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Anja

      Dank je voor het mooie compliment. :-)
      Oeps, normaal zet ik onderaan mijn blog al de info, maar dat was ik precies vergeten... Heb het ondertussen bijgewerkt.
      Het patroon is de 'Goldfish Memory' van Casapinka.
      Eerst wou ik met de tweede combi dezelfde sjaal maken, maar nu ben ik aan het twijfelen of ik misschien toch niet opzoek moet naar een ander patroon voor deze heerlijke combinatie. Ik ben er dus nog niet helemaal uit. ;-) Ik kan je wel verklappen dat het iets 'hevigere' kleuren zijn, dan deze combinatie.

      Fijne dag :-)
      Carolien

      Verwijderen
  2. Waaw, dat is een geweldig mooie sjaal! Echt waar, ik snap dat je er verliefd op bent, de kleuren en de gebruikte steken... En weet je wat ik ook zo fijn vind voor jou? Dat jouw man je dan ook nog aanspoort om beide kleurencombinaties mee te nemen! Zo lief! Geniet nog maar lekker van je sjaal (én prachtige jas!)!

    BeantwoordenVerwijderen