dinsdag 27 oktober 2015

Vierkantjes kussens

Hallo, hallo.

Hier ben ik eindelijk nog eens. Ik heb jullie een tijdje verwaarloosd. En daar had ik spijtig genoeg een 'goede' reden voor. Op donderdag 8 oktober ontdekte ik een schimmelvlek achter mijn slaapkamerkast. :-( Hierdoor hebben we veertien dagen bij mijn ouders gelogeerd. Maar sinds vrijdagnacht kunnen we terug in ons eigen bedje slapen. :-)

Ik ga jullie vandaag géén foto's van de schimmel laten zien, maar wel van iets veel leuker.


Deze foto liet ik jullie een tijdje geleden hier al eens zien.


Dit project heeft een tijdje stil gelegen, maar eens mijn broer zijn sjaal af was, ben ik er terug ingevlogen.


De stapel vierkantjes, 50 in totaal, groeide snel.


Toen begon het puzzelwerk.
Ik had het in mijn hoofd gehaald, dat wanneer de vierkantjes naast elkaar liggen, de kleur van de derde toer niet hetzelfde mocht zijn als die van het buur-vierkantje. Dat ging nog vrij makkelijk. Maar toen dacht ik, de kleur van de tweede toer mag ook niet hetzelfde zijn als dat van zijn buur-vierkantje. Na een heel gepuzzel, was het toch gelukt. (Denk ik toch, wie weet betrapt iemand mij op een 'fout'.)


Alles aan elkaar haken en dit nog eens herhalen. Aja, ik wou 2 kussens.
Als afwerking heb ik nog een aantal toeren vasten rondom gehaakt. Ik wilde iedere kleur  nog een keer laten terugkeren in de rand. Maar om de één of andere reden had ik geen inspiratie voor de volgorde. Dus toen heb ik het maar op de breiclub gevraagd en mevrouw D & A hebben voor mij dan de knoop doorgehakt. En ik vind dat ze dat heel goed hebben gedaan. :-)


Als achterkant heb ik een stofje gebruikt. Dit heb ik er met de naaimachine aangestikt. En nee, dat ging niet zoals ik het in gedachten had. Maar het is gelukt. ;-)


Tadaa! Mijn twee vierkantjes kussens voor op onze buitenzetel. :-)


De achterkant.
Hehe, Pom, Rom & Gom zagen dat het goed was. ;-)

Als iemand ook zo een kussen wil maken, het patroon is van Wink en kan je hier terugvinden.

Ik ga nog wat genieten van het zonnetje. :-)
Haak ze!

14 opmerkingen:

  1. Ze zijn mooi geworden, je kussens, volgens mij, stilletjes nog heel wat werk. Nu de zon nog steeds schijnt kun je ze nog prima gebruiken :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, Anita. :-)
      Als het zonnetje zo zijn best blijft doen, kan ik er inderdaad nog flink van genieten. :-)

      Groetjes
      Carolien

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Dank je, Hilde.
      Het zonnetje in huis is altijd leuk. ;-)

      Groetjes
      Carolien

      Verwijderen
  3. Deze kussens zijn zowat het zonnetje zelf, heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooooooi!!! Doet me meteen al denken aan de lente!
    En nee, ik zie geen fout in je compositie ;-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, Sigrid. :-)
      Pfew, heb ik weer chance. ;-)

      Groetjes
      Carolien

      Verwijderen
  5. Schimmel in huis: echt vervelend. Fijn dat je nu weer in jouw eigen bed kunt slapen én weer terug bent op jouw blog.
    Wat een vrolijke kussens. Je haalt hiermee echt het zonnetje in huis. Zo grappig dat Pom, Rom en Gom ook even het kussen komen keuren.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, Margaret. :-)
      Die uiltjes, je moet ze in het oog houden of ze zouden op elke foto staan. ;-)

      Groetjes
      Carolien

      Verwijderen
  6. Zo haal je alvast de lente in huis, het zijn echt vrolijke en zonnige kussens.
    Een leuk en mooi patroon, zeker met die kleuren.
    groetjes,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan is mijn opzet duidelijk geslaagd. :-)
      Dank je, Loes.

      Groetjes
      Carolien

      Verwijderen