woensdag 17 februari 2016

Baby-golfjessteek-dekentje

Goedemiddag. :-)

Kennen jullie de retro deken van Karin aan de haak? Nee, neem dan hier een kijkje. Ik vind het alleszins een prachtig deken. Het is volgens mij zo een deken waar je gezellig kan onderkruipen. :-)


Een dekentje maken in deze steek stond dan ook al een tijdje op mijn verlanglijstje. Op vakantie ontdekte ik een leuk bollen winkeltje. Hier kocht ik 2 solden pakketjes. En in 1 van die 2 pakketjes zag ik onmiddellijk een baby-golfjessteek-dekentje.


Begin dit jaar ben ik dan begonnen aan het dekentje. Dit was een geweldig project voor op de breiclub. Lekker haken zonder al teveel na te denken, zodat ik ondertussen ook nog een beetje kan tetteren met de rest. ;-)


Het dekentje is af, maar ik weet nog niet voor welke baby het wordt. Dus ik heb al een mooi cadeautje liggen voor als er iemand plots bevalt. ;-)


Is het een jongen, dan geef ik Wallie mee cadeau. Een kleine lieve walvis-rammelaar, daar is toch iedere baby-jongen zot van?!


Wordt het een meisje, dan mag Izzie mee in het cadeautje.  Die tentakels lijken mij perfect om aan te prutsen of op te sabbelen.


Of maak ik gewoon een pakje met Wallie en Izzie?
De tijd zal het leren wie er mee in het cadeautje gaat. ;-)

Maak er nog allemaal een leuke dag van en geniet van het zonnetje!
Carolien

20 opmerkingen:

  1. Wat een lief dekentje is het geworden, erg leuk! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Proest! Ik moest even lachen toen je schreef: 'voor als er iemand plots bevalt..' Hihi, zo plots zal dat wel niet zijn zeker :-)
    In elk geval een héél mooi dekentje, en ik denk dat één van de 2 knuffeltjes wel genoeg is om mee te geven. De deken is op zichzelf al een prachtig geschenk!!
    Fijne dag nog,
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, heb je dat programma nog niet gezien? I didn't know I was pregnant? Daar floepen ze inderdaad gewoon uit. ;-)
      Oke, 1 knuffeltje, staat genoteerd. ;-)

      Verwijderen
  3. Hey Carolien,
    Wat een schattig dekentje is het geworden. Hele mooie kleuren.
    Fijne woensdag nog.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi dekentje! En Wallie en Izzie kleuren er beiden mooi bij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Angélique. :-) Dan is mijn opzet geslaagd, want ik heb ze speciaal voor bij het dekentje gehaakt. ;-)

      Verwijderen
  5. Wat een leuk dekentje en de kleuren zijn zo goed gekozen, kan voor een jongentje, maar ook voor een meisje :) Vast staat de ontvanger is een bofkont ;-)
    groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel leuk dekentje! Prachtig als je dit als geschenk krijgt!

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel erg mooi! Deze deken staat ook nog op mijn lijstje en aangezien ik net klaar ben met mijn eigen deken kan ik weer aan iets nieuws beginnen :-)
    En met een Wallie of een Izzie erbij is het inderdaad een erg leuk geboortecadeau.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze is super leuk om te haken, na twee toeren moet je al bijna niet meer nadenken. Dus lekker ontspannend. ;-)

      Verwijderen
  8. Wonderful blanket! Such a sweet gift! Wallie and Izzie are adorable!
    Hope you have a lovely week!
    Hugs and love from Portugal,
    Ana Love Craft
    www.lovecraft2012.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks Ana. :-) At the moment the sun is shining, so I think I'm going out for a walk and enjoy the sun. ;-)

      Verwijderen
  9. Oh how great is that?
    Thanks for the great ideas !!!!
    Rainy greetings
    Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. WAUWWW !! Super tof dekentje en prachtige kleuren :)

    BeantwoordenVerwijderen