maandag 4 januari 2016

Handgemaakte oudejaarscadeautjes

Hallo iedereen!

Belofte maakt schuld!
Dus bij deze ga ik mijn schuld (en jullie nieuwsgierigheid) in losse.

Een tijdje geleden maakte ik deze sjaal voor één van mijn broers. En één van mijn andere broers wou er ook wel zo eentje. Het stond precies in de sterren geschreven, want ik trok zijn naam. Dus voor oudjaar 'moest' ik een cadeautje voor ons Stefaan regelen. Lang heb ik niet hoeven nadenken over de cadeau. ;-)


Hij heeft een prachtige blauwe wollen jas en daar vond ik dit garen perfect bij passen.


Ik gebruikte hetzelfde patroon als voor Frederik zijn sjaal en maakte hem 180 cm lang.


Woef was heel lief en ging met alle plezier samen met de sjaal op de foto. ;-)

Ik heb lang getwijfeld over de lengte van de sjaal. Stefaan draagt zijn sjaal normaal op een andere manier dan Frederik. Dus twijfel twijfel. Mama vroeg op een dag "seg, Stefaan, hoe lang moet je sjaal worden?" En hij antwoordde 6 meter, zodat ons Carolien moet breien en breien en breien. ;-)


Dat kon ik niet laten liggen. Een perfect fopcadeau! Ik had nog wat gekregen bollen van de zeeman liggen. Een kleurtje uitgezocht waar ik zeker genoeg van had. Met drie draden tegelijk op een 12, ging het goed vooruit. De bollen heb ik helemaal opgewerkt en de 'sjaal' is 6 meter 70 geworden. ;-)


Niet de beste foto, maar het was niet makkelijk om de sjaal op deze manier te fotograferen.


Elke wou de sjaal graag eens passen, hij kon zeker tien keer rond haar nek. :D

Dat waren de cadeautjes. :-)
Maak er een prachtige week van.
Carolien

4 opmerkingen:

  1. hahaha geweldig, jij hebt flink wat meters weggehaakt zeg en je broer keek vast raar dat zijn gekke wens ook nog in vervulling is gegaan haha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, je broer zal volgende keer zich wel bedenken voor hij wat roept :-D Hij zal in ieder geval geel koude nek hebben ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. haha. Tja, als je erom vraagt kun je het krijgen haha. Cool dat je het gedaan hebt. haha. Krijgt hij het in ieder geval niet koud meer. haha. Fijne maandag nog.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen