donderdag 29 januari 2015

:-0 Tuur is terug!!

Vorige donderdag naar de breiclub geweest en daar was Tuur terug.
Hij is te groot voor bij de verzameling met aapjes te zitten, dus ik krijg hem terug.
Ocharme Tuur, hij heeft Jane moeten achterlaten in de arme van haar minnaar!


Dus nu hangt hij terug in de boekenkast bij Ape aap.
Ape aap vindt het wel niet erg, dat zijn vriendje terug is.
Nu was de vraag of ik Tuur in het klein zou kunnen maken, of anders een ander aapje maken dat ongeveer zo groot is als Jane. Hmmm, dat is niet zo makkelijk een patroon verkleinen. Ik zou hem kunnen haken met een kleinere naald (2) en dunner garen, maar dat heb ik thuis niet liggen.

Dus nu heb ik de kleine snotaap uit het boek Prettig gestoorde amigurumi's van Dendennis gemaakt.
Maar eerlijk... ik vind hem niet zo geslaagd.
Kijk zelf maar.


Ik heb hem Spaceman genoemd. Volgens mij lijkt hij meer op een ruimtemannetje dan op een aapje.


Ik heb zijn kwijlvlek en snottebel in het fel roze gemaakt. Gewaagd, maar vond het wel passen bij zijn lijfje. :-)


Ik ga Spaceman straks wel meenemen naar de breiclub. Wie weet is Lieve zot van hem. ;-)
En anders hebben wij een amigurumietje meer in onze familie. :-)

1 opmerking:

  1. Het is een schattig amigurumietje, al dacht ik net als jij niet meteen:ja, een aapje. Maar wat maakt het uit. Als hij er maar lief en leuk uitziet.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen