woensdag 17 december 2014

Tuur & Jane

Sinds een paar weken ga ik naar een breiclub. (Ja inderdaad, ik zit daar dan te haken i.p.v. te breien. Maar dat vindt niemand erg.) De eerste keer dat ik daar kwam, had ik een aantal van mijn amigurumi's en boeken meegenomen. En direct kreeg ik een paar vragen om iets te maken. De opkikkerpotjes heb ik jullie al eens laten zien.
Blijkbaar zijn Lieve en haar man zot van aapjes en ik had het boek Zoomigurumi en Prettig gestoorde amigurumi's bij en in ieder boekje staat een aapje.

Dus dan heb ik Jane gemaakt zij komt uit het Zoomigurumi boek en is gemaakt naar het patroon van Jaap de Aap.



Zonder strikje was Jane niet helemaal af, dus nog een mooi strikje gemaakt.



Tuur heb ik naar het patroon van Grote Snotaap gemaakt uit het boek Prettig gestoorde amigurumi's.
Hij heeft een witte staart, vond het wel een beetje speciaal maar Tuur is ook een specialeke.


Zie maar naar zijn kwijlvlek? Ik vind hem er wel mee staan. ;-)
Maar die snottebel? Wat denken jullie daar van?


Ze willen jullie ook nog heel graag een paar foto's laten zien waar Ape Aap mee op staat.
Hier zijn ze redelijk braaf, ze hadden de zetel ingepalmd.




Maar hier, het zijn deugenieten hoor.


Een dezer dagen gaan ze naar hun nieuwe eigenaar, hopelijk is zij even zot van Jane en Tuur als wij.
:-)

1 opmerking:

  1. Wat een schattig stel. Mooi gemaakt en mooi op de foto gezet.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen