maandag 28 augustus 2017

nog een colsjaal voor Kim :-)

Goedemiddag :-)

Ja, ik breide weer een cosljaal voor Kim, mijn lieve man. :-) Hij draagt super graag een col die door mij is gemaakt. En hoe meer ik er brei, hoe beter de pasvorm wordt en hoe liever hij hem draagt. ;-) Deze col is qua pasvorm (zoals Kim hem graag draagt) volgens mij perfect.


Hij koos zelf de kleuren uit. Een lekker fel blauw en een mooi grijs met verschillende tinten paars en blauw in.


Het idee van de col kwam van een omslagdoek die ik voor mijn eigen maakte. (Deze hebben jullie nog te goed.) Ik kocht het patroon van de omslagdoek op Ravelry bij Casapinka. En één stuk uit de omslagdoek vond ik zo leuk om te breien en het zag er ook nog eens super tof uit. Dus die wou ik in een col voor Kim verwerken. En dat vond hij prima. Na wat nadenken, rondsurfen, tien keer van idee veranderen kwam ik een Colsjaal van Casapinka tegen en ja dat was hem, die ging het worden.


Al zeg ik het zelf hij is super goed gelukt, zalig zacht, lekker warm en zo mooi. :-)

Geniet van het zonnetje!
Carolien

Extra info:
Patroon: Rainbow Warrior Cowl van Casapinka, het patroon heb ik wel niet helemaal gevolgd, ik maakte hem korter en zette minder steken op.
Breinaald: 2,75 & 3,75 mm Knit Pro Symfonie.
Garen: 25 gram Madelintosh - Prairie - Methanol Blue (deze hield ik dubbel) & 50 gram LITLG - Singles Sock 1-ply - Storyteller

2 opmerkingen:

  1. Geweldig! Echt knap! En dat je zo goed kan breien, daar ben ik een beetje jaloers op! Wel fijn hé, dat je handwerk zo geapprecieerd wordt :-) Ik moet er ook nog eens eentje maken voor mijn man, bedankt voor de tip en inspiratie! Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) Dank je Sigrid, je laat me blozen. Breien zit in mijn bloed, denk ik, mijn mama en grootmoeder kunnen ook heel goed breien. :-)
      Een zelfgebreid of gehaakt item vind ik altijd een perfect cadeautje voor mijn man. Meer liefde kan je bijna niet cadeau denk ik. ;-)

      Verwijderen