vrijdag 17 april 2015

Trouwcadeautje

Binnenkort gaat één van de dames van onze breiclub trouwen. :-)

Wij, al de andere dames, hadden het idee om een centje bij elkaar te leggen, zodat ze voor haar eigen een paar mooie bolletjes wol kan kopen.
Ik vind centjes zijn maar centjes. En aangezien wij allemaal creatieve dames bij elkaar zijn, hebben we besloten om er iets zelf gemaakt bij te doen.
Dat geeft toch iets leuker af.

Na wat nadenken kwam ik op een leuk idee. Centjes horen thuis in een portemonnee. Dus waarom geven we het niet af in een leuk portemonneetje?

Na wat zoeken op internet kwam ik bij dit webwinkeltje, dat spijtig genoeg uitverkoop doet, een super mooie portemonnee sluiting tegen. Ideaal voor een bruid vond ik.


De kleurtjes had ik vlug gekozen. Op een dag was één van de brei-dames onze toekomstige bruid aan het helpen met het breien van bordeaux-rode hartjes. Daar heb ik mijn inspiratie gehaald. ;-) In mijn voorraad katoentjes lag een mooie bordeaux tint, waar ik nog een roze en beige kleur heb bijgezocht.


Als afwerking een bloemetje gehaakt en er op genaaid.


De centjes er in en een papiertje er rond en het is af.


hmmm... er ontbreekt nog iets. Vinden jullie ook niet?
JA! Dat is het, een kaartje.
In het dorp bij een bloemenwinkel binnengesprongen. En ja hoor, daar hing een kaartje met mooie bijpassende kleuren én een toepasselijke tekst.


Voila, af. :-)
Ik ben er heel blij mee én al de andere breidames vonden het ook heel mooi. :-)

Wat nog beter is... ;-) Gisteren hebben we het afgegeven, en ze was héél blij met haar cadeautje. Ze had het helemaal niet verwacht en ze vond het super mooi.
Dus ikke blij! :-)

3 opmerkingen:

  1. Een superleuk idee en prachtig gehaakt!
    Kreatieve groeten van Anna.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Carolien, just found your lovely blog :-). This little purse is really sweet, very pretty! Sunny greetings from your new follower Nata

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Nata. Thanks for joining. I hope you'll have a wonderful time on my blog. Now I am going to take a look on your blog. ;-)

      Greets
      Carolien

      Verwijderen